top of page

"Wie kan delen, kan ook vermenigvuldigen"daar is Baker's Basket beslist goed in!

 

Lees verder en laat je inspireren over de diensten van Baker's Basket. 

Delen?

BROODBROUWERS

2017 - 2021

  • De oprichting van de Broodbrouwers in samenwerking met Happy Tosti, o.a.

​

  • Verkrijgen van een breed draagvlak binnen de Haagse gemeenschap;

​

  • Verwerven van het benodigde budget ( > 1 mln.)
    voor de renovatie en de bouw;​

​​

  • De verhuizing van de bakkerij en de opening van een bistro.​

​​

Het resultaat:

Van het onmogelijke, iets mogelijk gemaakt!

​

  • Het ontwerp en vervaardiging van het 1e bakkersorgel in de wereld, samen met Silowacht;

 

  • Het ontwikkelen van een sociale bakkerij experience in een omgeving waar werken, verblijf en vermaak één worden.​

Stichting Bakkerij Imago

2001 - 2010

  • Om het slechte imago van de bakkerijsector omstreeks de jaren 90 positief te beïnvloeden is er door de industriële bakkerijen en het middenbedrijf een initiatief ontwikkeld om Stichting Bakkerij Imago in het leven te roepen;
     

  • Een van de 1e initiatieven was de organisatie van een Nationaal School Ontbijt;
     

    • In 2003 eerst op 5 scholen, later op 200 scholen en in 2005 op 800 scholen; Ieder jaar met een eigen communicatiethema en een spectaculaire opening van de week;
       

    • Het zoeken van een samenwerking met het Voorlichtingsbureau Brood en vervolgens per 2007 volledige overdracht;
       

    • Inmiddels uitgegroeid tot een jaarlijks terugkerend evenement; zie www.nationaalschoolontbijt.nl
       

  • Tijdens de OS Peking 2008 in het Holland Heineken Huis een Nederlandse bakkerij geïnstalleerd en  gecoördineerd;
     

  • Een afvaardiging geselecteerd van brood- en banket-bakkers en in 3 wissel - ploegen afgevaardigd.

LEKKER BROOD

2010 - 2019

  • Ontwikkeling van een ambachtelijke biologische bakkerij in het centrum van Den Haag, uitbouw tot regionale speler;
     

  • Productontwikkeling en populariseren van biologische bakkerijproducten;
     

  • De ontwikkeling van home made brood verbetermiddelen, waarmee een lekkerder en malser brood bereikt wordt, met minder kosten en minder CO2 belasting;
    ​

  • De 1e Nederlandse bakkerij, die een formele sociale status bereikt, met het behalen van het PSO 3 certificaat;
     

  • De realisatie van een duurzame groei van de organisatie tot 16 personen, waarbij het ziekteverzuim gedurende 5 achtereenvolgende jaren 0% geweest is;

​

  • Een structurele verduurzaming van onze bakkerij activiteiten, o.a. met behulp van de methode en certificering, vastgelegd in NEN ISO 14001;
     

  • Het succesvol organiseren van de  1e life stream workshop “stollen bakken” voor ruim 300 ambtenaren.

Oerbrood & Tarvo 

1991 - 2010

  • De coördinatie van diverse werkzaamheden t.b.v. de eigenaren van het Oerbrood concept op het gebied van kwaliteit, merkbescherming, concepthandhaving, productontwikkeling;
     

  • Opzet van een licentiesysteem voor de producenten van Oerbrood;
     

  • Budgetbeheer en het aansturen van een team van 4 fte’s;
     

  • Ontwikkeling van een landelijke televisiecampagne

“in de holst van de nacht”
 

  • Verkoopontwikkeling van ca. 6 mln. ==>12 mln. eenheden op jaarbasis; Ontwikkeling en herintroductie van 100% biologische variant van Oerbrood;

     

  • Op basis van deze succesvolle aanpak de coördinatie van het Tarvo merk ter hand genomen;
     

  • Door een consolidatie in de bakkerijsector is er in 2009 een einde gekomen aan deze succesvolle decade.

bottom of page